Під час вибору автомобіля варто звертати увагу не тільки на двигун, а й на комплектацію, тип встановленої коробки передач. На фоні цього часто виникає питання, яку саме КПП краще вибрати: варіатор (CVT) чи класичний автомат (АТ)? Обидва типи трансмісій мають свої особливості, певні переваги та недоліки. Але чим вони відрізняються і що краще: варіатор чи автомат? Що про це кажуть експерти компанії «MITSUBISHI Арма Моторс Київ»?
Загальні відомості про автоматичні КПП
Класична автоматична КПП — це гідродинамічна коробка з фіксованими ступенями. Тобто перемикання виконується механізмом самостійно при досягненні певної частоти обертання. Це робиться завдяки гідротрансформатору та планетарним передачам.
Ключові особливості автоматичної коробки:
- перемикання передач виконується плавно;
- при правильному обслуговуванні така КПП дуже надійна;
- автоматична коробка стійка до перевантажень, у тому числі під час буксирування.
Частково змінювати налаштування АКПП можна через електронний блок управління, але це робити не рекомендується.

Загальні відомості про варіатор (CVT)
Варіатор — це безступенева коробка передач. Передавальне число в ній змінюється плавно, без ривків, без фіксованих ступенів. Замість звичних передач тут використовується ремінь або ланцюг, з’єднаний із двома шківами.
Ключові особливості варіатора:
- відсутні відчутні перемикання між передачами;
- оберти двигуна регулюються оптимально до умов водіння;
- зменшена витрата пального.
Автомобілі MITSUBISHI з CVT (наприклад, Outlander, ASX) відомі своєю економічністю та комфортом у міських умовах. При цьому вузол дуже надійний, не потребує складного обслуговування. Новий модельний ряд MITSUBISHI у більшості випадків дозволяє самостійно обрати тип КПП: механічну, автоматичну чи CVT.
Ключові відмінності автомата та варіатора
Розглянемо загальні відмінності АКПП та CVT в таблиці.
| Критерій | Автомат | Варіатор |
| Кількість передач | Фіксована, приблизно від 4 до 9 | Безступенева |
| Плавність ходу | Висока | Максимальна |
| Витрата пального | Вища | Нижча |
| Динаміка | Малопомітні перемикання | Рівномірний розгін |
| Надійність | Висока | Механізм чутливий до своєчасного ТО |
| Обслуговування | Просте та зрозуміле, хоча конструкція складніша | Складніше, потрібне спеціальне мастило |
| Стиль водіння авто | Універсальний | Адаптований до спокійного, міського |
Різниця між варіатором і автоматом для пересічного водія полягає в наступному:
- для міста варіатор забезпечує більш плавний рух та економію пального;
- для траси автомат підходить краще, бо легко витримує значні навантаження, роботу на високих обертах;
- для бездоріжжя та буксирування автомат буде надійнішим та витривалішим.
Але будь-яка КПП справно працюватиме лише за умови своєчасного технічного обслуговування машини з використанням якісного мастила. На нашому сайті є зручний запис на сервіс, де наші спеціалісти швидко продіагностують роботу коробки передач, а в разі потреби виконають ТО згідно з технічним регламентом виробника.
Рекомендація експерта «MITSUBISHI Арма Моторс Київ»:
«Для спокійного стилю їзди та для міських умов CVT підходять ідеально. Але якщо авто часто експлуатується з повним навантаженням, з причепом або на бездоріжжі, то класичний автомат буде надійнішим вибором. Остаточне рішення — за автовласником, адже головне, щоб йому зручно».
Як подовжити ресурс коробки передач
Загальні рекомендації від експертів «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» щодо подовження ресурсу коробки передач автомобіля:
- регулярно міняти мастило відповідно до рекомендацій виробника авто;
- уникати різких стартів, особливо на CVT;
- не перевантажувати трансмісію автомобіля;
- регулярно проходити планову діагностику в авторизованому сервісному центрі;
- використовувати лише те мастило, яке рекомендоване виробником автомобіля;
- кожні 10 тисяч кілометрів перевіряти стан моторної оливи за допомогою крапельної проби на чистій серветці (сторонніх включень не повинно бути, як і темних плям).
Як часто потрібно замінювати мастило? Для більшості моделей авто рекомендації наступні: кожні 60 тисяч кілометрів для АКПП та 40 тисяч кілометрів для варіаторів. Якщо коробка передач регулярно перевантажується, авто експлуатується по бездоріжжю, часто доводиться стояти в пробках, ТО краще проходити частіше. Ремонт КПП обходиться в десятки разів дорожче, аніж планове технічне обслуговування. Основні ознаки того, що мастило потрібно замінювати: воно стає темнішим, від нього чути запах гарі, при розгоні виникають відчутні ривки. У деяких автомобілях ще є інтегрований датчик, який рахує ресурс мастила, а в разі потреби повідомляє водія про необхідність виконати технічне обслуговування системи.
На нашому сайті є розрахунок вартості ТО. Для отримання додаткової інформації та консультування можна зв’язатися з технічним спеціалістом нашої компанії, просто залишивши контакти у формі зворотного зв’язку.
Отже, чим відрізняється варіатор від автомата? CVT краще підходить для спокійної міської їзди на малих обертах двигуна з частими зупинками чи навіть зі стоянням у пробках. А от автомат більш універсальний, хоча має фіксовані передачі, до того ж автомобілі з такою КПП більше витрачають пального.
Що краще вибрати? Це залежить від того, які переваги для водія є головними. Саме тому виробники авто пропонують на одні і ті ж моделі як CVT, так і АКПП. Отже, вибір залежить від стилю водіння та умов експлуатації, а правильне обслуговування в сервісному центрі «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» гарантує довгу та надійну роботу трансмісії.
