Чим відрізняється варіатор від автомата?

buttons.will share

Під час вибору автомобіля варто звертати увагу не тільки на двигун, а й на комплектацію, тип встановленої коробки передач. На фоні цього часто виникає питання, яку саме КПП краще вибрати: варіатор (CVT) чи класичний автомат (АТ)? Обидва типи трансмісій мають свої особливості, певні переваги та недоліки. Але чим вони відрізняються і що краще: варіатор чи автомат? Що про це кажуть експерти компанії «MITSUBISHI Арма Моторс Київ»?

Загальні відомості про автоматичні КПП

Класична автоматична КПП — це гідродинамічна коробка з фіксованими ступенями. Тобто перемикання виконується механізмом самостійно при досягненні певної частоти обертання. Це робиться завдяки гідротрансформатору та планетарним передачам. 

Ключові особливості автоматичної коробки: 

  • перемикання передач виконується плавно;
  • при правильному обслуговуванні така КПП дуже надійна;
  • автоматична коробка стійка до перевантажень, у тому числі під час буксирування. 

Частково змінювати налаштування АКПП можна через електронний блок управління, але це робити не рекомендується. 

Загальні відомості про варіатор (CVT)

Варіатор — це безступенева коробка передач. Передавальне число в ній змінюється плавно, без ривків, без фіксованих ступенів. Замість звичних передач тут використовується ремінь або ланцюг, з’єднаний із двома шківами. 

Ключові особливості варіатора: 

  • відсутні відчутні перемикання між передачами;
  • оберти двигуна регулюються оптимально до умов водіння;
  • зменшена витрата пального. 

Автомобілі MITSUBISHI з CVT (наприклад, Outlander, ASX) відомі своєю економічністю та комфортом у міських умовах. При цьому вузол дуже надійний, не потребує складного обслуговування. Новий модельний ряд MITSUBISHI у більшості випадків дозволяє самостійно обрати тип КПП: механічну, автоматичну чи CVT.

Ключові відмінності автомата та варіатора

Розглянемо загальні відмінності АКПП та CVT в таблиці. 

Критерій Автомат Варіатор
Кількість передач Фіксована, приблизно від 4 до 9 Безступенева
Плавність ходу Висока Максимальна
Витрата пального Вища Нижча
Динаміка Малопомітні перемикання Рівномірний розгін
Надійність Висока Механізм чутливий до своєчасного ТО
Обслуговування Просте та зрозуміле, хоча конструкція складніша Складніше, потрібне спеціальне мастило
Стиль водіння авто Універсальний Адаптований до спокійного, міського

Різниця між варіатором і автоматом для пересічного водія полягає в наступному: 

  • для міста варіатор забезпечує більш плавний рух та економію пального;
  • для траси автомат підходить краще, бо легко витримує значні навантаження, роботу на високих обертах;
  • для бездоріжжя та буксирування автомат буде надійнішим та витривалішим. 

Але будь-яка КПП справно працюватиме лише за умови своєчасного технічного обслуговування машини з використанням якісного мастила. На нашому сайті є зручний запис на сервіс, де наші спеціалісти швидко продіагностують роботу коробки передач, а в разі потреби виконають ТО згідно з технічним регламентом виробника. 

Рекомендація експерта «MITSUBISHI Арма Моторс Київ»: 

«Для спокійного стилю їзди та для міських умов CVT підходять ідеально. Але якщо авто часто експлуатується з повним навантаженням, з причепом або на бездоріжжі, то класичний автомат буде надійнішим вибором. Остаточне рішення — за автовласником, адже головне, щоб йому зручно». 

Як подовжити ресурс коробки передач

Загальні рекомендації від експертів «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» щодо подовження ресурсу коробки передач автомобіля: 

  • регулярно міняти мастило відповідно до рекомендацій виробника авто;
  • уникати різких стартів, особливо на CVT;
  • не перевантажувати трансмісію автомобіля;
  • регулярно проходити планову діагностику в авторизованому сервісному центрі;
  • використовувати лише те мастило, яке рекомендоване виробником автомобіля;
  • кожні 10 тисяч кілометрів перевіряти стан моторної оливи за допомогою крапельної проби на чистій серветці (сторонніх включень не повинно бути, як і темних плям). 

Як часто потрібно замінювати мастило? Для більшості моделей авто рекомендації наступні: кожні 60 тисяч кілометрів для АКПП та 40 тисяч кілометрів для варіаторів. Якщо коробка передач регулярно перевантажується, авто експлуатується по бездоріжжю, часто доводиться стояти в пробках, ТО краще проходити частіше. Ремонт КПП обходиться в десятки разів дорожче, аніж планове технічне обслуговування. Основні ознаки того, що мастило потрібно замінювати: воно стає темнішим, від нього чути запах гарі, при розгоні виникають відчутні ривки. У деяких автомобілях ще є інтегрований датчик, який рахує ресурс мастила, а в разі потреби повідомляє водія про необхідність виконати технічне обслуговування системи. 

На нашому сайті є розрахунок вартості ТО. Для отримання додаткової інформації та консультування можна зв’язатися з технічним спеціалістом нашої компанії, просто залишивши контакти у формі зворотного зв’язку. 

Отже, чим відрізняється варіатор від автомата? CVT краще підходить для спокійної міської їзди на малих обертах двигуна з частими зупинками чи навіть зі стоянням у пробках. А от автомат більш універсальний, хоча має фіксовані передачі, до того ж автомобілі з такою КПП більше витрачають пального. 

Що краще вибрати? Це залежить від того, які переваги для водія є головними. Саме тому виробники авто пропонують на одні і ті ж моделі як CVT, так і АКПП. Отже, вибір залежить від стилю водіння та умов експлуатації, а правильне обслуговування в сервісному центрі «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» гарантує довгу та надійну роботу трансмісії.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital