Чому скриплять гальма та що з цим робити?

buttons.will share

Гальмівна система – це одна з найважливіших частин безпеки авто. Вона відповідає за зупинку транспортного засобу, а її несправності можуть стати причиною аварій. За статистикою, близько 22% дорожньо-транспортних пригод відбуваються через проблеми з гальмами або зношені деталі (згідно з дослідженням National Highway Traffic Safety Administration, США).

Але як зрозуміти, що з вашими гальмами щось не так? Один із перших сигналів – скрип або скрегіт під час гальмування. Розберімося, чому виникає цей звук і що з ним робити.

Основні причини скрипу та скреготу гальм

Коли йдеться про скрип, завжди мається на увазі, що скриплять передні колодки на передніх гальмівних дисках. Це зумовлено тим, що понад 80% навантаження під час гальмування припадає на передні гальма. Тому під час пошуку причини скрипу спочатку приділяють увагу переднім дискам і переднім гальмівним колодкам.

Заради безпеки важливо розібратися, чому скриплять колодки та як уникнути цього неприємного звуку.

Бруд, пісок або іржа

Близько 60% автомобілістів хоча б раз стикалися з проблемою скрипу гальм після дощу чи їзди по бездоріжжю. Річ у тому, що пил, дрібний пісок та волога можуть потрапити між гальмівним диском і колодками, створюючи неприємний звук. Зробіть 5–10 коротких плавних гальмувань на невеликій швидкості – це допоможе очистити поверхню механізму.

Зношені гальмівні колодки

Ці механізми мають фрикційний шар, який поступово стирається. У середньому ресурс якісних колодок становить 40 000–60 000 км (за даними бренду Brembo). Якщо ви чуєте скрип, можливо, шар стерся, а метал почав тертися об диск.

Перевірити можна в такі способи:

  • якщо товщина фрикційного шару менше ніж 3 мм, колодки потрібно терміново замінити;
  • деякі моделі мають металеві індикатори зносу – коли механізми зношені на 75%, вони починають видавати попереджувальний звук.

Для того щоб з'ясувати, чому скриплять тормозні колодки та перевірити їхній стан, ви можете записатися на сервіс. На сайті також можна самостійно провести розрахунок вартості ТО автомобіля.

Зношені або пошкоджені гальмівні диски

Гальмівні диски зазвичай служать від 80 000 до 120 000 км, але їхній стан варто перевіряти при кожному ТО. Якщо на них є борозни, тріщини чи нерівності, це може спричиняти шум, вібрацію та зниження ефективності гальмування. Також нерівномірний знос диска нерідко призводить до нерівного притискання гальмівних колодок, що збільшує ризик перегріву та передчасного виходу з ладу всієї системи.

У такому разі потрібно:

  • виміряти мінімально допустиму товщину диска, що вказується виробником авто (наприклад, у Volkswagen Golf це 22 мм);
  • при сильному зносі замінити деталь або провести її проточування (якщо дозволяє товщина);
  • використовувати якісні компоненти гальмівної системи, щоб подовжити термін служби дисків та уникнути ситуацій, коли скриплять гальма.

Рекомендуємо довірити роботу з механізмами вашої машини кваліфікованим спеціалістам, адже правильне обслуговування гальмівної системи – це запорука вашої безпеки на дорозі. Якщо сумніваєтесь у стані гальмівних дисків, необхідно звернутися до офіційного дилера або на СТО для діагностики та заміни деталей.

Перегрів гальмівної системи

Якщо ви часто їздите гірськими дорогами або різко гальмуєте, гальма перегріваються. Наприклад, під час спуску з гори температура гальмівного диска може досягати 500–600 °C! Це змінює структуру матеріалу, знижує ефективність гальмування та спричиняє неприємні звуки або навіть появу вібрації.

Щоб цього уникнути:

  • використовуйте двигун для гальмування (перехід на нижчі передачі в АКПП або МКПП);
  • вибирайте якісні компоненти гальмівної системи (наприклад, диски з вентиляцією, які краще відводять тепло та зменшують ризик перегріву).

Дотримання цих порад не лише допоможе зменшити ризик перегріву гальмівної системи, але й подовжить термін служби колодок і дисків. Якщо ви помітили, що після тривалої поїздки або активного гальмування скриплять колодки, варто перевірити стан системи. У такому випадку необхідно звернутися до офіційного дилера або на СТО для діагностики та заміни деталей.

Проблеми з напрямними супорта

Якщо скрип з'являється після заміни колодок, можливо, справа в недостатньому змащенні напрямних супорта. Це спричиняє нерівномірний притиск колодок до диска й появу шуму.

У цьому випадку під час техогляду чи заміни колодок використовуйте спеціальне термостійке мастило для напрямних супорта.

Як уникнути проблем із гальмами?

Отже, щоб уникнути проблем із гальмами, необхідно виконувати декілька простих рекомендацій:

  • регулярно перевіряйте стан колодок і дисків (раз на 10 000 км або під час кожного ТО); 
  • вибирайте сертифіковані гальмівні компоненти;
  • уникайте різкого гальмування – це подовжить термін служби гальмівної системи;
  • перевіряйте стан напрямних супорта та ступичних підшипників.

Якщо ваші гальма почали «співати», не відкладайте вирішення проблеми! Вчасна діагностика не лише позбавить вас неприємних звуків, а й сприятиме вашій безпеці.

А якщо ви роздумуєте про новий автомобіль, то зверніть увагу на модельний ряд MITSUBISHI. Якість і надійність цих авто перевірені роками.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital