Димить машина: про які поломки може розповісти колір диму

buttons.will share

Білий дим із вихлопної труби — звичайне явище у тому випадку, коли двигун холодний. У процесі роботи мотора внутрішнього згоряння та усіх його систем, які функціонують правильно, вихлоп складається переважно з водяної пари, вуглекислого газу та азоту. При цьому він зазвичай майже безбарвний, адже очищується каталізатором, який нейтралізує шкідливі гази з випускного колектора.

Однак інколи з глушника виходить білий дим. Не варто одразу панікувати, оскільки це не завжди свідчить про серйозні проблеми з автомобілем. Важливо враховувати кілька чинників, які допоможуть оцінити ситуацію.

Якщо двигун працює справно, то вихлоп, як правило, майже непомітний завдяки очищенню, яке забезпечує каталізатор або сажовий фільтр. Однак у деяких випадках вихлоп може стати помітним і сигналізувати про можливі неполадки у двигуні.

Чому машина димить білим димом

Таке явище досить звичне. Це не дим, а конденсована пара, яка утворюється через випаровування вологи з вихлопної системи. Волога конденсується на холодних трубах, коли відпрацьовані гази мають високу температуру, а металева поверхня труб — низьку. Такий процес конденсації відбувається через перепад температур. Цей ефект зникає після повного прогрівання двигуна внутрішнього згоряння. Варто зазначити, що густий білий дим може з'являтися навіть при прогрітому ДВЗ при низькій температурі навколишнього середовища. Коли вона опускається до -10 градусів і нижче, щільність білого диму вихлопних газів збільшується.

Синій дим із вихлопної труби

Сильний сірий, сизий чи синій дим із вихлопної труби — явна ознака того, що моторна олива потрапляє в камеру згоряння, зокрема через картер двигуна. Це найчастіше відбувається через знос оливоз’ємних кілець, що призводить до того, що мастило залишається на стінках циліндрів і згодом згоряє. Однією з причин цього є залягання кілець, коли вони втрачають свою рухливість. Таке може статися через перегрів двигуна, часті поїздки на холодному моторі або тривалі перерви в експлуатації автомобіля. Крім сизого диму, ще одними ознаками залеглих оливоз’ємних кілець є проблеми з запуском двигуна й підвищене споживання пального.

Чорний дим із вихлопної труби

Таке явище виникає через неправильне співвідношення пального та повітря в паливній суміші, коли першого подається більше, ніж потрібно. Це призводить до неповного згоряння пального в циліндрах, і воно викидається у вигляді чорного диму.

Причиною появи чорного диму може бути також надлишкове паливо, що потрапляє в циліндри через «залиття» свічок. На сучасних автомобілях з інжекторами це часто відбувається через підвищений тиск пального або неполадки в системі впорскування.

Разом із чорним димом автовласники можуть помітити й інші проблеми: зростання витрат пального, погіршення запуску двигуна, нестабільну роботу мотора, а також зниження потужності автомобіля та забруднення фільтра.

Головні причини появи диму

Причини бувають різними. Наприклад, витік антифризу. Однією з основних причин є тріщина в головці блоку циліндрів або блоці двигуна, що призводить до витоку охолоджувальної рідини. Це здатне спричинити забруднення оливи, що викликає утворення білого диму з вихлопної труби. Він з'являється через змішування антифризу та моторного мастила.

Іншою причиною білого диму є порушення герметичності поршневих кілець або клапанів, що призводить до витоку оливи в камеру згоряння. Такий процес викликає змішування мастила з пальним і згоряння, що також утворює білий або блакитний дим.

Крім того, білий дим може з'являтися через несправність форсунки, яка не закривається належним чином, що призводить до надлишку пального в камері згоряння. У дизельних двигунах проблема часто зумовлена порушенням синхронізації паливного насоса. Це призводить до неповного згоряння пального та утворення білого або сірого диму.

​​​​​​​​​​​​​​

Чому димить бензиновий двигун: ознаки несправності

Білий дим із двигуна вказує на наявність надмірної вологи в системі. Якщо пара не зникає після прогріву мотора, це може бути ознакою проблем.

Якщо білий дим з’являється навіть після повного прогрівання двигуна, необхідно провести діагностику. Спочатку варто перевірити рівень та стан оливи. Для цього використовують масляний щуп, щоб визначити, чи достатньо мастила, а також перевірити, чи не стало воно молочного кольору або емульсією. Потрапляння вологи в мастило може спричинити серйозні проблеми. Іноді з вихлопної труби виходить не просто білий серпанок, а дим із сизим відтінком, який утримується позаду автомобіля у вигляді туману. При відкритті кришки розширювального бака може бути помітна плівка оливи на поверхні антифризу, що також супроводжується різким запахом вихлопних газів. Важливо звернути увагу на стан свічок запалювання: якщо вони мають рівномірний покрив, це часто свідчить про проникнення вологи в циліндри.

Щоб підтвердити наявність диму, можна використовувати білу паперову серветку. Під час роботи двигуна її підносять до вихлопної труби та тримають декілька хвилин. Якщо причина диму — звичайна волога, серветка залишатиметься чистою. Якщо дим спричинений мастилом, на ній з'являться характерні масляні плями, а в разі витоку охолоджувальної рідини — плями жовтого чи блакитного кольору з кислим запахом. Якщо ці ознаки підтвердять підозри, необхідно розібрати двигун для виявлення дефекту.

Потрапляння рідини в циліндри може бути наслідком порушення герметичності прокладки або тріщини в блоці чи головці. Особливу увагу треба приділити перевірці ГБЦ та блоку, а також внутрішніх поверхонь циліндра та клапанів. Для виявлення мікротріщин використовується тест із тиском. Якщо тріщина велика, подальша експлуатація здатна призвести до гідроудару через накопичення рідини в порожнині над поршнем.

Іноді машина димить білим димом без запаху вихлопних газів у радіаторі та з відсутністю різкого підвищення тиску, але при цьому йде зниження рівня мастила. Таке явище вказує на проникнення рідини через впускну систему в циліндри. Для виявлення цього потрібно ретельно оглянути впускний колектор, не знімаючи головки блоку циліндрів.

При ремонті автомобіля важливо не лише усунути очевидні причини, що викликають білий дим, а й ретельно перевірити систему охолодження. Світлий дим часто з’являється через перегрів силового агрегату, тому обов’язково потрібно провести діагностику та усунути неполадки в системі охолодження. Якщо ви не маєте достатнього досвіду, не варто намагатися самостійно виправити проблему, оскільки це може призвести до додаткових витрат і серйозніших поломок двигуна. Рекомендуємо записатися на сервіс до кваліфікованих спеціалістів «MITSUBISHI Арма Моторс Київ», щоб уникнути непотрібних витрат. Майстри допоможуть виявити причину та знайти ідеальне рішення. Вони зроблять детальний розрахунок вартості ТО і запропонують варіанти усунення несправності. 

Наявність білого диму з вихлопної труби не завжди є ознакою серйозних поломок двигуна. Проте не варто ігнорувати цей сигнал — краще звернутися до автосервісу для детальної діагностики, щоб переконатися у справності вашого автомобіля. Звернення до досвідчених майстрів надає можливість швидко й точно діагностувати всі наявні проблеми. Кваліфікований механік із сучасним обладнанням здійснить ремонт набагато швидше та ефективніше, ніж в умовах гаража чи на вулиці.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital