Поломки датчиків ABS: як визначити

buttons.will share

Anti-lock Braking System або ABS встановлюється в сучасних автомобілях. Це одна зі складових активної безпеки транспортного засобу, яка дозволяє зупинити авто з мінімальним гальмівним шляхом.

ABS називають також антиблокувальною системою. Від неї залежить безпека водія та пасажирів під час руху. Ця система, як і всі інші, може виходити з ладу й перестати працювати з різних причин.

Що являє собою Anti-lock Braking System

Ця система запобігає повному блокуванню коліс у випадку, коли водій різко гальмує. В результаті автомобіль зберігає керованість навіть під час екстреної зупинки. Кожен водій має знати, що таке ABS в автомобілі, адже саме завдяки їй скорочується гальмівний шлях, що дозволяє уникнути зіткнення.

Одним з компонентів цієї системи є датчик, який відповідає за вимірювання частоти обертання всіх коліс транспортного засобу. Якщо він ламається, інші комплектуючі та вузли працюють некоректно. Крім того, водій може втратити керування під час екстреного гальмування, що особливо небезпечно в погану погоду чи на бездоріжжі.

Датчики системи ABS бувають пасивними та активними. Всі вони однаково відповідають за фіксацію швидкості обертання колеса й передачу цієї інформації до блоку управління. При цьому активні пристрої, або датчики Холла, можуть точно відстежити цей показник навіть тоді, коли автомобіль рухається дуже повільно.

Як працює антиблокувальна система

Основною складовою є центральний блок управління, який працює разом з датчиками та гідравлічними клапанами (щонайменше двома), розташованими в гальмівній гідравліці. БУ відстежує швидкість обертання коліс. Тільки-но автомобіль сповільнюється, він сприймає це, як сигнал до дії.

За таких обставин задіюються клапани, що зменшує гідравлічний тиск на гальма. У випадку, якщо колеса рухаються швидше, ніж автомобіль, тиск, відповідно, зменшується. Зафіксувати прискорення чи сповільнення неможливо без датчиків. Як уже писалося вище, саме вони передають інформацію до блоку управління.

Для відновлення тиску в гальмах після того, як клапани відпускають їх, використовується насос. Його роботу регулює контролер, який також зменшує вірогідність заносу тоді, коли водій зменшує швидкість. Таким чином, усі компоненти працюють узгоджено, й коли якийсь один виходить з ладу, інші не функціонують повноцінно.

Поломки датчика: як розпізнати

Тепер ви знаєте, що означає функція ABS в автомобілі. Вона працює постійно та допомагає вам не втратити керування тоді, коли ви різко гальмуєте. Проте, коли датчик не передає інформацію на блок управління, останній не може вчасно й правильно відреагувати. Тому важливо знати симптоми несправності цього елемента.

Про те, що з датчиком не все гаразд, повідомляють наступні ознаки:

  • світиться лампа ABS на приладовій панелі. Саме це головна ознака, за якою водій розуміє, що з антиблокувальною системою не все гаразд. Коли горить такий індикатор, варто відразу записатися на діагностику;
  • проблеми під час гальмування. Наприклад, ви можете відчувати, що педаль вібрує та смикається;
  • система ABS працює некоректно. Коли датчик неправильно вимірює швидкість, вона може спрацювати тоді, коли це не потрібно, або не працювати взагалі.

Також на приладовій панелі може світитися індикатор ESP. Зрозуміти, що датчик несправний, можна вже в крайньому разі, коли під час гальмування колеса блокуються, тобто система не працює. Буває, що загориться значок увімкненого ручника, хоча ви вимкнули його.

Датчик може вийти ладу з багатьох причин, проте найчастіше це трапляється внаслідок зношення, тобто, завершення терміну експлуатації. Нерідко проблема виникає і через пошкодження контакту розʼєму або появу іржі на кільці деталі. Рідше доводиться стикатися з надмірним люфтом ступичного підшипника.

Як перевірити датчик

Для діагностики пристрою та всієї системи варто звернутися на СТО. Наприклад, для власників MITSUBISHI запис на сервіс доступний онлайн. В сучасних автомобілях є діагностична система, яка зчитує коди помилок. За допомогою сканера можна розшифрувати їх та встановити, в чому проблема.

Перевірка датчика АБС можлива і в домашніх умовах, найпростіше зробити це за допомогою мультиметра. Для цього потрібно спочатку зняти колесо автомобіля, а потім:

  • відʼєднати штекери та підключити до них мультиметр. Останній потрібно поставити в режим вимірювання опору в діапазоні, що буде трохи перевищувати показники датчика;
  • переглянути отримані результати. Нормальним вважається діапазон 0,5-2 kΩ, цей показник вимірюється в кілоомах;
  • виміряти напругу також за допомогою мультиметра. Оптимальний показник — 0,25-0,5 В, якщо колесо робить 1 оберт за секунду. Напруга має зростати в міру того, як збільшується швидкість обертання.

Як перевірити датчик АБС після того, як ви отримали результати? Просто зверніть увагу на них. Якщо показники нижче допустимих, це означає, що пристрій зламаний та його потрібно замінити. Вони можуть бути близькими до нуля, в такому випадку поломка сталася через міжвиткове замикання.

Якщо дані зависокі, можливий обрив проводки, — перевірте її. Потім знову перевірте датчик. Якщо ситуація не змінилася, потрібно буде замінити його. Все це зможуть правильно зробити спеціалісти салону офіційного дилера, де використовують сертифіковане обладнання. На сайті можна зробити розрахунок вартості ТО заздалегідь, щоб точно знати, скільки доведеться заплатити.

Якщо ви шукаєте автомобіль, обладнаний сучасними системами безпеки, перегляньте модельний ряд MITSUBISHI. Для тих, хто любить їздити всюди без обмежень, чудово підійдуть останні моделі OUTLANDER та PAJERO SPORT. Гарним рішенням для поїздок по місту стане компактний кросовер ASX.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital