Тиск у шинах: яким він має бути та як його перевірити

buttons.will share

Правильний тиск у шинах — це основа безпечної та комфортної їзди. Він безпосередньо впливає на якість кермування, стійкість автомобіля на поворотах, ефективність гальмування і рівномірний знос протектора.

Який має бути тиск в шинах залежить не тільки від типу, а й від сезону та умов експлуатації. Якщо цей показник занадто низький, покришки більше згинаються під вагою автомобіля, перегріваються і швидше зношуються. Це підвищує ризик розриву та навіть пошкодження диска.

Надлишковий тиск, навпаки, зменшує площу контакту з дорогою, через що зчеплення погіршується, а знос протектора стає нерівномірним. Тиск у шинах залежить від типу авто, його ваги, розміру коліс, кількості пасажирів і багажу, а також сезону. Контроль цього параметра — проста дія, яка дозволить запобігти дорогому ремонту та небезпечним ситуаціям.

Нормальний тиск: що каже виробник

У більшості легкових автомобілів нормальний показник становить 2,0–2,5 атмосфери. Для кросоверів і позашляховиків значення може бути вищим.
Точні дані вказані у технічній документації, на стікері в отворі дверей водія або на люку бензобака.

Наприклад, який показник має бути в шинах автомобіля MITSUBISHI L200, виробник визначає з урахуванням конструкції підвіски, типу шин та передбачуваних навантажень. Щоб уточнити ці дані, можна переглянути інструкцію від виробника.

Важливо пам’ятати: навіть незначне відхилення від рекомендованого рівня з часом призводить до підвищеної витрати пального та швидшого зносу шин.

Як правильно виміряти тиск

Для перевірки потрібен манометр. Він може бути:

  • механічний — простий і надійний, підходить для базових перевірок;
  • електронний — показує точні значення з кроком 0,01 атмосфери;
  • вбудований у помпу — зручний для швидкого підкачування.

Перед перевіркою необхідно дочекатися, щоб шини охололи. Якщо ви проїдете навіть 2–3 км, тиск може підвищитися на 0,2–0,3 атмосфери, і ви отримаєте неточні дані.

Наслідки неправильного тиску

Порушення рекомендованого тиску в шинах призводить до цілої низки проблем, які можуть стати небезпечними та дорогими у ремонті:

  1. Погіршення керованості. Авто реагує на повороти керма із затримкою, збільшується гальмівний шлях.
  2. Передчасний знос шин. Коли тиск низький, стираються бокові ділянки протектора, а якщо високий, виходить із ладу центральна частина.
  3. Підвищене навантаження на підвіску. Неправильний тиск передає удари від дороги на амортизатори та інші вузли.
  4. Ризик розриву шини. Перегріта або перекачана гума може раптово лопнути на швидкості.
  5. Зростання витрати пального. При зниженому тиску опір коченню зростає, і двигун витрачає більше пального.

При їзді з недостатньо накачаними шинами по ямах або бордюрах є ризик пошкодження диска.

Регулярна перевірка та підтримка показника на рівні, який радить виробник, — найпростіший спосіб уникнути цих ризиків та забезпечити довгу і безпечну службу шин.

Як правильно перевірити тиск

Щоб вимірювання було максимально точним і безпечним, дотримуйтесь наступного алгоритму:

  1. Поставте авто на рівну поверхню. Зніміть ковпачок вентиля.
  2. Щільно прикладіть манометр до вентиля.
  3. Зчитайте показник і порівняйте з нормою.
  4. Якщо потрібно — підкачайте або стравіть повітря.
  5. Повторіть вимірювання на всіх колесах, включаючи запасне.

На СТО фахівці завжди перевіряють цей параметр, щоб машина була готова до експлуатації в будь-яких умовах. Це робиться під час технічного обслуговування. Зробити розрахунок вартості ТО й записатися на нього зручно онлайн.

Вплив сезону на рівень тиску

Температура помітно змінює об’єм повітря в шинах.Водії часто цікавляться, який тиск має бути в шинах автомобіля зимою, щоб забезпечити оптимальне зчеплення та стабільність на дорозі. Взимку, коли температура  падає нижче нуля, показник зменшується приблизно на 0,1 атмосфери при кожних 10°C.

Це означає, що навіть після одного морозного ранку показники можуть бути нижчими за норму. Щоб уникнути цього, підіймайте його на 0,1–0,2 атмосфери від літнього значення — це допоможе зберегти площу контакту колеса з дорогою, стабільність керма та ефективність гальмування.

Влітку нагріте повітря розширюється, і значення тиску може зрости на 0,2–0,3 атмосфери. Це збільшує ризик перегріву шин і деформації диска, особливо під час швидкісної їзди. У спеку цей показник варто перевіряти частіше, особливо перед далекими подорожами та при перевезенні важких вантажів.

Як часто потрібно перевіряти

Фахівці радять перевіряти рівень повітря не рідше ніж раз на два тижні. Також обов’язково робіть це перед кожною дальньою поїздкою або якщо відчуваєте зміни в поведінці автомобіля.

Для великих авто, таких як MITSUBISHI L200, контроль тиску особливо важливий. Їхня вага та корисне навантаження вищі, тому від правильного показника залежить не лише комфорт, а й безпека перевезень.

Щоб не забути про планову перевірку, оформіть запис на сервіс онлайн. У салоні офіційного дилера проведуть вимірювання та при необхідності відрегулюють тиск з урахуванням сезону та стану шин.

Поради досвідчених водіїв:

  • завжди орієнтуйтеся на дані виробника, а не лише на особисті відчуття;
  • скільки атмосфер має бути в колесах автомобіля, залежить від кількості пасажирів, багажу та умов руху;
  • при їзді з причепом або при повному завантаженні збільшуйте показник на 0,2–0,3 атмосфери від стандарту;
  • слідкуйте за станом дисків, вентилів і камер (якщо вони є) — пошкодження викликають повільне спускання;
  • використовуйте манометр перевіреної якості для точного вимірювання.

Регулярно оглядайте протектор: мінімальна глибина — 1,6 мм для легкових і 2 мм для позашляховиків.

Знаючи, який тиск має бути в шинах автомобіля, як його перевіряти й коли регулювати, ви забезпечуєте не лише власну безпеку, а й довговічність шин. Правильний показник — це стабільне керування, економія пального та впевненість у кожній поїздці.

Якщо ви підбираєте новий автомобіль, зверніть увагу на модельний ряд MITSUBISHI. У офіційного дилера ви можете придбати пікап L200 або один із кросоверів, наприклад, PAJERO SPORT, ECLIPSE CROSS чи ASX. Перегляньте характеристики й новенького OUTLANDER.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital