Для очистки палива автомобіля від небажаних сторонніх домішок встановлюють паливні фільтри. Ці деталі не працюють вічно, й у міру зношення потребують заміни. Кожен автомобіліст має знати, коли це потрібно зробити.
Дізнатися, як часто міняти паливний фільтр, ви можете в інструкції з експлуатації вашого авто. Стандартний термін виробників – кожні 20-30 тис. км пробігу, але цей показник може змінюватися залежно від умов водіння й типу транспортного засобу.
Що таке паливний фільтр і для чого він потрібен
Ця деталь забезпечує очищення бензину чи дизелю перед його надходженням до двигуна. Регулярна якісна фільтрація необхідна для стабільної та довготривалої роботи паливної системи. Сучасні елементи ефективно видаляють різноманітні сторонні домішки, зокрема, воду, пил або інші частинки.
Паливний фільтр також захищає циліндри силової установки від подряпин та інших пошкоджень. Пальне для будь-якого автомобіля має бути чистим, адже воно проходить через мікроскопічні отвори відповідно до умов згорання. Наявність навіть дуже дрібних сторонніх частинок у паливній суміші неприпустима, адже тоді вся система працює нестабільно.
Зокрема, через контакт з абразивними домішками насос та форсунки швидко виходять з ладу. У дизельних двигунах значно погіршується якість розпилення пального, внаслідок цього мотор постійно знаходиться в позаштатному режимі роботи. Таким чином, регулярна заміна паливного фільтра допоможе подовжити термін служби ДВС.
Різновиди та додаткові функції
Паливні фільтри в автомобілі поділяються на два типи: грубого та тонкого очищення. Деталь першого типу монтується на забірнику палива, на баку. Завдяки йому в систему не потрапляють вода та великі сторонні домішки. Ця деталь виглядає як дуже невелика сітка, часто її можна замінити тільки разом з насосом низького тиску.
Після грубого очищення пальне проходить через ще один елемент – тонкої фільтрації. Саме його мають на увазі тоді, коли говорять про паливний фільтр. В його конструкції присутні мікроскопічні синтетичні багатошарові волокна чи папір. Це пористий матеріал, через який проходить та очищується паливна суміш.
Окрім безпосередньо фільтрації, паливні фільтри виконують також інші задачі, їхнє призначення залежить від типу двигуна. У бензинових, наприклад, вони можуть бути оснащені клапанами чи датчиками для регулювання тиску. В дизельних призначення фільтру ще більш широке:
- підвищення температури солярки. Відбувається за допомогою антифризу, електропристрою чи іншими способами;
- повідомлення про необхідність проходження технічного огляду;
- закачування паливної суміші вручну після встановлення нового елемента.
Залежно від типу фільтра, він також може здійснювати сепарування води та інших різноманітних розчинів.
Як визначити, що настав час заміни
Дізнатися регламент встановлення нової деталі просто: зазирніть до інструкції з експлуатації вашого авто. Проте термін використання елемента сильно залежить від якості пального, його на українських АЗС не можна назвати завжди стабільно високим. Буває, що фільтр засмічується швидше, ніж це передбачив виробник.
У міру того, як деталь заповнюється брудом та іншими сторонніми частинками, процес подачі пального погіршується. Також зменшується продуктивність насоса, а комплектуючі системи зношуються швидше. Щоб точно визначити, коли міняти паливний фільтр, стежте за поведінкою вашого транспортного засобу.
Про надмірне забруднення повідомляють наступні ознаки:
- машина їздить з ривками;
- двигун погано заводиться;
- під час обгону мотор втрачає потужність та динаміку.
Як ми вже повідомляли вище, стандартний регламент заміни становить 20-30 тис. км пробігу для виносних моделей. Ті, що вбудовані до бензонасоса, замінюють рідше – через кожні 80-100 тисяч кілометрів. Враховуйте, що достатньо всього один чи два рази заправити машину неякісним пальним, щоб фільтр сильно забився й став непридатним для використання.
Періодичність заміни для газової установки
Пропан-бутан двічі фільтрується перед надходженням до двигуна. Паливна система ГБО також має два фільтри. Перший нагадує бензиновий, його встановлюють поруч з балоном або під днищем на магістралі високого тиску. Другий являє собою компактний елемент, розташований біля редуктора, під капотом.
Періодичність заміни фільтрів ГБО визначається компанією, що встановила обладнання. Зазвичай це роблять через кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу. Якщо не встановити вчасно новий фільтр, система відчуватиме паливне голодування й працюватиме нестабільно. Надходження погано очищеного газу призводить до засипання клапанів форсунок.
Куди потрібно звернутися
Як поміняти паливний фільтр, коли час його експлуатації завершився, та як визначити, що деталь сильно забруднилася? Варто зазначити, що встановлення нових фільтрувальних елементів входить до переліку робіт у рамках технічного обслуговування. Офіційний дилер «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» проводить його якісно для всіх власників МІТСУБІСІ.
Запис на сервіс здійснюється онлайн прямо на сайті. Тут використовують сертифіковане обладнання японського виробника та оригінальні запчастини для заміни. Розрахунок вартості ТО також можна зробити одразу на сайті, щоб точно знати, яку суму доведеться заплатити за обслуговування вашого авто.
Компанія «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» також займається продажем автомобілів, у тому числі в кредит або лізинг. У нас доступний широкий модельний ряд MITSUBISHI, включаючи новинки L200 та OUTLANDER. Якщо ви хочете придбати новий транспортний засіб, ознайомтесь з їхніми характеристиками вже зараз.