Як перевірити стан акумулятора авто

buttons.will share

Сучасні автомобілі обладнані великою кількістю систем для безпеки та комфорту. Саме тому до акумуляторів висувають особливі вимоги. Вони мають бути надійними та довговічними, щоб забезпечувати стабільну роботу машини.

Кожен водій повинен знати, як перевірити акумулятор та впевнитися у тому, що він заряджений і працює. Це особливо важливо, коли ви збираєтесь у подорож на машині. У такому випадку важливо бути впевненими, що АКБ не підведе вас у дорозі.

Як самостійно перевірити стан акумулятора

Цей агрегат потребує регулярного обслуговування та підзаряджання, особливо після того, як машина довго стояла на стоянці або в гаражі. Як знати, що акумулятор заряджений та готовий до роботи? Для цього є декілька способів, і найпростішим серед них є візуальна перевірка.

Багато моделей автомобільних АКБ оснащені спеціальними індикаторами, які показують рівень електроліту та густини. Знайти цю позначку можна на кришці пристрою. Якщо індикатор світиться зеленим, це означає, що акумулятор повністю заряджений та має достатній склад робочої речовини.

Коли ж горить сірий або білий, значить, електроліту недостатньо та акумулятор потребує заряджання. Розглянемо також інші способи самостійної перевірки пристрою на працездатність.

Огляд

Зверніть увагу на:

  • корпус, а саме наявність на ньому механічних пошкоджень у вигляді тріщин;
  • наявність конденсату на поверхні;
  • окислення та забруднення клем — через це батарея швидко розряджається, навіть якщо ви не їздите на авто.

Останні можна почистити, наприклад, за допомогою наждачного паперу.

Перевірка рівня та щільності електроліту

Такий спосіб можна використовувати тільки для акумуляторів, які обслуговуються. Щоб дізнатися рівень електроліту, візьміть скляну мірну трубку та помістіть її в заливний отвір до сепараторної сітки. Затисніть пальцем верхній край цієї ємності, а потім витягніть її. Подивіться на шкалу вимірювача — на ній вказаний рівень електроліту.

Виміряти щільність можна за допомогою ареометра. Це пристрій, який являє собою колбу з поплавцем, грушею та забірним носиком. Останній потрібно помістити в отвір для заливання електроліту, а потім за допомогою груші набрати рідину. В ідеалі поплавець буде рухатися плавно й вільно, не торкатися стінок.

Перевірка заряду за допомогою навантажувальної вилки чи зарядного пристрою

Перший спосіб вважається найбільш точним. Розглянемо, як перевірити, чи заряджений акумулятор, за допомогою навантажувальної вилки. Ця процедура має декілька особливостей:

  • червоний дріт вимірювального приладу підключають до плюса (позитивного полюса), а чорний — до мінуса (негативного полюса);
  • час підключення — щонайбільше 5 секунд. За цей період потрібно запустити зарядний пристрій, щоб створити навантаження зі струмом до 200 ампер;
  • початковий показник має становити 12-13 В, остаточний — більше ніж 10 В.

Якщо на виході ви бачите самі такі параметри, це означає, що батарея повністю заряджена та готова до використання.

Коли зарядний пристрій підключений до клем акумулятора, він працює як вольтметр. Зверніть увагу на показник напруги, щоб дізнатися про рівень заряду. Оптимальним є 12 В. Якщо ви відмічаєте проблеми в роботі АКБ або вам складно перевірити його самостійно, зверніться в салон офіційного дилера для перевірки. Запис на сервіс доступний онлайн.

Особливості використання мультиметра

Так називається пристрій для вимірювання напруги, його зручно використовувати для тестування АКБ на працездатність. Простішою у використанні є цифрова модель. Розглянемо, як перевірити ємність акумулятора за допомогою мультиметра:

  • підключіть дроти пристрою;
  • виставте потрібний режим — вимірювання напруги з відміткою 20 В;
  • встановіть щупи проводів на клеми акумулятора — точно в такій послідовності, як і у випадку перевірки за допомогою навантажувальної вилки;
  • вимкніть ключ запалення авто.

Тепер зверніть увагу на показники. Якщо ви бачите цифру менше ніж 12,7 В, це означає, що АКБ заряджено неповністю. Коли результат ще нижчий, наприклад, у межах 11,7, батарею потрібно терміново зарядити, інакше вона просто не зможе запустити двигун.

Як перевірити, коли двигун працює

Заміри можна зробити й з заведеним мотором. У такому випадку нормальний показник — у діапазоні від 13,5 до 14 В. Якщо ви бачите більшу цифру, це означає, що рівень заряду низький, а генератор працює в посиленому режимі.

Проте в деяких випадках підвищення напруги може бути звичним явищем. Продовжуйте перевірку протягом 5-10 хвилин. За цей час показники можуть зменшитися. Інакше може відбутися перезаряджання АКБ з википанням електроліту.

Якщо двигун працює, і під час перевірки ви бачите цифру в межах 13-13,4, це свідчить про те, що заряд акумулятора неповноцінний. Спробуйте вимкнути всі електроприлади в авто та виміряйте показники ще раз. Якщо після цього вони все ще низькі, або опускаються до 12,8, можливо, варто придбати нову АКБ.

Як перевірити, коли двигун не працює

Для цього також використовують мультиметр. Якщо він показує значення, нижче за 11,8-12, це говорить про те, що ви, можливо, не зможете завести автомобіль. 12,9 показує у випадку, коли батарею заряджено на 90%. За рівня заряду 50% ви побачите напругу 12,5, а 10% — 12,1.

Визначення ємності шляхом контрольного розряду

Для цього спочатку потрібно повністю зарядити АКБ із визначенням щільності рідини та напруги. Потім підключіть лампу 24 Ватт та запишіть час, коли ви це зробили. Коли напруга батареї зменшиться до половини початкового значення, вимкніть лампочку.

Щоб визначити ємність в ампер-годинах, помножте силу струму в електромережі (під навантаженням) на кількість годин, протягом яких АКБ розряджалася. Якщо отримане вами значення відповідає нормативному показникові на етикетці, значить, агрегат знаходиться в нормальному стані.

Правила догляду за акумулятором

Ця складова автомобіля потребує ретельного обслуговування та уваги. Чому падає ємність акумулятора з часом? Це трапляється тоді, коли ви нечасто їздите на машині або ваші подорожі дуже короткі. АКБ заряджається під час руху авто, але якщо воно рухається недовго, генератор не встигає поповнити втрачений заряд.

Цей момент особливо актуальний взимку, коли машина витрачає більше енергії на обігрів. Серед інших причин втрати ємності: старіння (акумулятор розрахований на 3-5 років експлуатації), екстремальні температури влітку та взимку, неякісне електрообладнання.

Час від часу не завадить перевіряти акумулятор, щоб підтримувати його нормальну роботу. Це можна робити в рамках планового або сезонного технічного обслуговування. Щоб запланувати його, варто розрахувати вартість ТО онлайн.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital