Одна з базових процедур з перевірки справності автомобільного двигуна — контроль рівня мастила. Неправильна інтерпретація може призводити до невірної оцінки показників, що в подальшому може спровокувати серйозні проблеми з мотором. Отже, як правильно перевірити рівень масла в двигуні? Коли це потрібно робити: якщо мотор прогрітий чи холодний?
Чому необхідно слідкувати за рівнем мастила
Для чого знати, який рівень масла має бути на щупі? Невже це так впливає на роботу авто? Мастило відповідає за наступні функції:
- змащення деталей двигуна для зменшення зносу;
- відведення тепла;
- захист від корозії;
- очищення двигуна від продуктів згорання.
Отже, недостатній або перевищений рівень мастила може призводити до наступних наслідків: зменшення експлуатаційного ресурсу мотору, його перегрів, виходу з ладу турбіни та каталізатора. Разом із тим може виникати збільшений розхід пального.
Коли треба перевіряти: на холодному чи прогрітому двигуні
Перевірку рівня мастила варто виконувати з дотриманням рекомендацій виробника. Для більшості автомобілів це робиться на прогрітому двигуні після короткої паузи (5 хвилин). Робити заміри відразу після зупинки авто не треба, тому що мастило в цьому випадку ще не встигає стекти в піддон, тому показники можуть бути знижені.
Чому на холодному моторові не треба вимірювати рівень? Тому що мастило в цьому випадку буде густішим, ніж у звичайному робочому режимі. Його частина залишається в каналах двигуна, на його стінках, що призводить до заниження показників.
Тобто оптимальний алгоритм, як перевірити рівень масла в двигуні, наступний:
- поставити авто на рівну поверхню;
- завести двигун;
- дати пропрацювати йому декілька хвилин (до досягнення температури приблизно 80 градусів);
- заглушити мотор;
- приблизно через 5 хвилин вийняти щуп, протерти його чистою серветкою, після чого вставити назад до упору;
- повторно вийняти щуп для оцінки рівня мастила у двигуні.
Рівень повинен знаходитися між позначками «min» та «max», ближче до середини. Якщо це не так, то його потрібно відкоригувати.
Рекомендація експерта «MITSUBISHI Арма Моторс Київ»:
«Завжди треба орієнтуватися на рекомендації виробника саме під вашу модель автомобіля. Для більшості сучасних двигунів MITSUBISHI перевірка рівня мастила після прогріву є найбільш точною».
Перевірка мастила в КПП
Рівень мастила потрібно перевіряти не тільки у двигуні, а й у коробці передач. У більшості машин це виконується наступним чином:
- Для механічної КПП. Встановити авто на рівну поверхню, прогріти до робочої температури, знайти контрольний отвір на корпусі МКПП. Відкрутити пробку, перевірити рівень мастила. Іноді це треба робити на двигуні, що працює з увімкненою нейтральною передачею, варто орієнтуватися на рекомендації виробника авто.
- Для автоматичної КПП. Прогріти авто до робочої температури, встановити на рівну поверхню. Увімкнути паркінг, двигун залишити працювати. Знайти контрольний щуп. Зазвичай виробник його маркує червоним кольором, знаходиться він ближче до перегородки моторного відсіку. Витягнути щуп, витерти його чистою серветкою, встановити знову на місце до упору, а потім витягти для контрольного заміру.
Перед тим як перевірити рівень масла в коробці, рекомендується виконати комп’ютерну діагностику. У системі змащення авто є датчики, які контролюють її роботу. Наприклад, у новому модельному ряду MITSUBISHI взагалі використовується розширений самоконтроль від бортового комп’ютера. Тобто в тому разі, якщо виникають проблеми в роботі КПП чи двигуна, авто обов’язково повідомить про це водія.
Коли обов’язково треба перевірити рівень мастила
В обов’язковому порядку перевіряється рівень мастила у двигуні в наступних випадках: перед тривалою поїздкою, після кожних 2 тисяч кілометрів, після заміни технічної речовини, при появі сторонніх шумів у роботі мотора, а також у тому разі, якщо загорівся відповідний індикатор на панелі приборів.
Що робити, якщо рівень не відповідає нормі
Якщо рівень моторної оливи не в нормі, то його обов’язково треба коригувати: або долити мастило (обов’язково тієї ж марки, яка вже використовується), або відкачати надлишок через зливний отвір у картері. Робити це також потрібно з урахуванням рекомендацій виробника, які вказані в інструкції з експлуатації, у більшості випадків — на прогрітому двигуні після короткої паузи. Якщо надлишок мастила невеликий, то відкачати його можна через отвір щупа за допомогою спеціального шприца з гнучким наконечником.
Ще кращий варіант — запис на сервіс до СТО, де є все необхідне як для заміру рівня мастила, так і для його коригування, заміни.
На сайті компанії «MITSUBISHI Арма Моторс Київ» є зручний розрахунок вартості ТО за допомогою онлайн-калькулятора. Просто вкажіть модель авто, додайте коментар та свої контактні дані. Найближчим часом із вами зв’яжеться експерт нашої компанії для детального консультування щодо проходження ТО.
Отже, мастило як у КПП, так і у двигуні у більшості випадків перевіряється на прогрітому авто. Але обов’язково спочатку варто ознайомитися з рекомендаціями виробника щодо процедури! Регулярний контроль дозволить збільшити експлуатаційний ресурс мотора, убезпечить від дорогого ремонту. При будь-яких сумнівах завжди можна звернутися до офіційного сервісу «MITSUBISHI Арма Моторс Київ».
