Запорукою якісного догляду за автомобілем є вчасна заміна технічних рідин. Вони мають різне призначення, проте необхідні для підтримки стабільності роботи авто. Окрім мастила, до цієї групи належить охолоджувач.
Щоб доливати його вчасно й правильно, потрібно знати, що таке антифриз, правила його вибору та заміни. Власники автомобілів MITSUBISHI можуть зробити це в сертифікованому сервісному центрі, де використовують тільки оригінальні запчастини. Запис на сервіс і технічне обслуговування доступний онлайн.
Яку роль виконує антифриз?
Суміш на основі етиленгліколю виконує декілька важливих функцій. До них належать:
- охолодження двигуна. Це основне завдання речовини. Вона відводить зайве тепло від деталей мотора та запобігає кипінню;
- захист від перемерзання в холодну пору року. Основою антифризу є етиленгліколь, який не переходить відразу у твердий стан за мінусових температур. Щоб консистенція стала кристалічною, потрібне промерзання до -70 °С;
- антикорозійний ефект. До складу суміші входять інгібітори, які формують захисну плівку на металевих поверхнях. Це запобігає контакту феруму з водою та повітрям. Кожен виробник додає у свою продукцію різну комбінацію таких елементів.
Для антифризу у двигуні передбачені спеціальні канали, розміщені у блоці циліндрів та головці. Таку конструкцію фахівці часто називають сорочкою мотора, адже вона частково покриває його периметр. У цій системі рух антифризу забезпечує помпа.
Нагріту рідину вона перекачує до радіатора, де охолоджувач контактує з повітрям і його температура знижується. Процес теплообміну стимулює вентилятор. Це особливо актуально, якщо машина їде на невеликій швидкості або повітря тепле через спекотну погоду. Потоком керує термостат, який визначає робочу температуру та потребу в її зниженні.
Контроль рівня антифризу
З часом внаслідок інтенсивної роботи кількість рідини в системі може зменшитися. Тому варто знати, як перевірити рівень антифризу. Для цього потрібно контролювати рівень рідини в розширювальній місткості. Там є спеціальна позначка MIN, нижче якої не повинна опускатися лінія антифризу.
Найоптимальнішим є варіант, коли рівень суміші наближається до позначки MAX. Якщо автомобіль не має несправностей, то перевіряти її рекомендується не рідше одного разу на три місяці.
Чи можна змішувати антифриз різних виробників?
Це одне з найактуальніших питань, адже вибір продукції величезний. Однозначна відповідь, чи можна змішувати антифриз різних виробників, — це категорично заборонено. Різний склад продуктів може спричинити неочікувані хімічні реакції в суміші, що призведе до зміни консистенції та можливого шлакування.
Привертають увагу і яскраві кольори рідини. Проте забарвлення не має суттєвого значення. Це спосіб швидко побачити протікання. Варто звернути увагу, що в одного виробника кольори рідини можуть відрізнятися. Таким чином розв’язано питання маркування за класами, ціновою категорією продукту. Отже, змішувати розчини різного забарвлення не варто.
Які ознаки повідомляють про необхідність заміни антифризу?
В процесі експлуатації машини збільшується кислотність охолоджувальної речовини. Вона втрачає свої характеристики. Це явище називають старінням. Окрім нього, є ще низка ознак, які вказують, коли потрібно міняти антифриз. Варто звернути увагу на:
- появу брудного відтінку рідини. Це може вказувати на те, що антикорозійні інгібітори в суміші перестали виконувати свої функції, і на металевих покриттях з'явилася іржа. Можливо, складники антифризу вступили в одну з хімічних реакцій;
- наявність піни, осаду на стінках чи пластівців. Найчастіше такий ефект стає результатом змішування різних видів антифризу. Кожен виробник пропонує свої варіанти суміші, додаючи фосфати, силікати, борати та домішки зі схожим ефектом використання, що формує кращі властивості розчину;
- неприємний запах продуктів горіння та маслянисті вкраплення. Вони сигналізують про те, що відбулося змішування з мастилом;
- загустіння рідини. Особливо помітно воно може проявлятися біля кришки й найчастіше свідчить про потрапляння недистильованої води. Також це може бути реакцією на додавання продукції інших виробників;
- швидке зниження рівня заповненості бачка. Воно свідчить про тріщини в системі та протікання.
Якщо проблем із рідиною немає, то варто орієнтуватися на пробіг авто. Кожен водій має знати, як часто міняти антифриз — зазвичай це має відбуватися кожні 40 000 км пробігу.
За часовим діапазоном охолоджувальну рідину замінюють кожні 2-3 роки. Варто орієнтуватися на контейнер, де є інструкція. Виробники вказують, як часто охолоджувач потребуватиме оновлення.
Правила самостійної заміни
Можна замінити охолоджувальну рідину самостійно. Для цього варто виконати процедуру в декілька етапів:
- Впевнитися в тому, що двигун повністю охолов.
- Відкрити кран на радіаторі та злити суміш у підготовлену ємність.
- Промити систему. Для цього використовують дистильовану воду або спеціальний придбаний розчин для очищення. Потрібно запустити двигун на мінімальних оборотах та зачекати 10 хвилин. Потім злити рідину та за цим принципом циклічно повторити промивання до чистої води під час зливання.
- Закрити крани та повільно заповнити бак новим антифризом.
- Знову запустити двигун та дозволити йому нагрітися до стандартної робочої температури. Завдяки цьому з системи вийде повітря, яке потрапило всередину під час заливання охолоджувальної рідини. Після цього, як правило, доливають ще трішки антифризу, адже його рівень може зменшитися.
Після охолодження авто варто ще раз проконтролювати заповненість бака.
Заміна антифризу потребує витрат часу та уваги, тому простіше замовити таку послугу у спеціалістів. Якщо ви власник автомобіля MITSUBISHI, зверніться до офіційного дилера для обслуговування чи ремонту. Розрахунок вартості ТО можна зробити онлайн на сайті.